reklama

Statky-zmätky, vratky-zmenky (alebo Robertov ranný telefonát)

Skoré ranné telefonáty znamenajú zväčša nejaký problém, ktorý treba neodkladne riešiť. Pokiaľ by európsky súd rozhodol o tom, že nejaký štátny podnik bude musieť platiť 20 miliónov, problém by to určite bol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Ako by asi v takom prípade mohol vyzerať telefonát predstaviteľov, ktorých sa to bytostne týka? Tu je malá fikcia, kde svoje obavy prezentuje Robo Frajer a ukľudňuje ho Štefan Šajba. 

ŠŠ: Robo, vieš koľko je hodín?

RF: Neviem, a práve preto ti volám.

ŠŠ: Je pol šiestej ráno, čo je také dôležité, že to nepočká kým si pustím plyn a uvarím kávu?

RF: Štefko, spať nemôžem, svet sa mi rúca. Ľuďom som sľúbil, že im za ten plyn, čo od teba kupujú vrátim peniaze. Teraz ale čítam, že nejaký súd, kde nemáme svojich ľudí rozhodol, že za nejaké staré zmenky budeš musieť platiť 20 miliónov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

ŠŠ: Jáj, áno, ale to kvôli tomu buntošíš?

RF: Pochop ma, mám strach. Ten čo ju vystavil už nie je medzi nami a ja sa bojím, aby som nedopadol rovnako. Čo keď teraz nebudem môcť splniť, čo som sľúbil.

ŠŠ: Ále prosím ťa, ty si už toho nasľuboval a furt si tu. Len si spomeň, diaľnica do Košíc, futbalový štadión, jedna poisťovňa... A nezabúdaj, v roku 2014 si už dávno mal byť mimo politiky.

RF: Toto ma veľmi neukľudňuje, povedz mi radšej, budeš mať teraz na tie vratky peniaze?

ŠŠ: Si sa asi zbláznil. Čítal si našu výročku? Veď sme minulý rok zase predávali ľuďom so stratou! Sám si to tak chcel.

RF: Hej viem, veď som kvôli tomu musel Jožka z úradu opiť. Aj keď ten by mi tie ceny dal dole aj za pusu na čelo. Mne ide teraz skôr o to, ako ľuďom vysvetliť, že budete vracať peniaze za plyn, platiť súdu poplatky, cálovať čechúňom za zmenku a furt ostane aj pre mňa. Každému je predsa jasné že tento Titanik nekormidlujem zadarmo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ŠŠ: Počuj, s tým si ty starosti nerob. Janko čo na kase sedí mi sľúbil, že z podniku mi nakoniec nezoberie ani cent. Ha, však ani nemám. Že to nechá zaplatiť ľudí zo spoločného. A ani si to nevšimnú.

RF: Ako to?

ŠŠ: Vymyslel to ten tvoj Jožko z úradu. Cez poplatky za energie distribučkám a prenosovke nanosil do kasičky dosť na to, aby si si pred voľbami všetkých kúpil. Za každých 10 eur, čo ľuďom pred voľbami napcháš do vrecka, tak budeš mať 50, čo si im predtým vytiahol z druhého.

RF: To som vymyslel ja, on to len dotiahol do konca. Ja som sa skôr pýtal, ako si môžeš byť istý, že si toho ľudia nevšimnú?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

ŠŠ: A to sa pýtaš ty mňa? Veď majstrom populizmu si ty. Stačí poslať pár policajtov na niektorú hranicu, kľudne aj tú s Poľskom, akože tam niekto videl chlapa s turbanom a hneď všetci budú písať a točiť iba o tom.

RF: Vidíš, úplne som na to v tom strese zabudol. Idem hneď zavolať Kalimu nech je v pohotovosti. Vďaka za tip a pozdravuj Jaja a Taja, že sa niekedy stavím na kávičku v ich hoteli v Tatrách.

ŠŠ: Od kedy vymysleli peniaze, ďakovať mi nemusíš. Ty zase pozdrav Jožka z úradu, že nech nám do konca roka príde ešte priškrtiť kohútiky, nech sa máš zase čím pochváliť.

Karol Galek

Karol Galek

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  104
  •  | 
  • Páči sa:  83x

Keď ma hneval stav vecí verejných, povedal som si, že namiesto kritizovania začnem od seba, a tak som sa dal na politiku. Ako štátny tajomník ministerstva hospodárstva som hľadal a ponúkal riešenia ako zvládnuť energetickú krízu, dnes to isté robím z parlamentu. Som Karol Galek, člen hospodárskeho výboru NR SR a expert strany SaS pre energetiku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu