PR pre SPP? To bude roboty...

Autor: Karol Galek | 14.11.2014 o 12:13 | Karma článku: 6,65 | Prečítané:  883x

Po predraženom CT pre piešťanskú nemocnicu trčí aj z iba nedávno re-privatizovaného SPP ďalší tunel za štátne.

Po tohtoročnom prerozdeľovaní vplyvu v SPP a prevzatí jej stratovej časti štátom sme viackrát z úst Róberta Fica, ako aj bývalého ministra hospodárstva Malatinského počuli, ako sa štát bude snažiť byť dobrým vlastníkom a hospodáriť vyrovnane. Súčasne je tu však aj Ficov prísľub, že plyn pre domácnosti nezdražie ani o cent... a hneď narazila kosa na kameň. Segment domácností totiž na Slovensku ešte stále podlieha štátnej regulácií. Práve regulácia zo strany Úradu pre reguláciu sieťových odvetví pod vedením „energetického Harabina“ Jozefa Holjenčíka znamenala pre SPP v uvedenom segmente v minulých rokoch stratu v priemere asi 70 miliónov EUR ročne (!).

„AKO UŠETRIŤ“ v smeráckom chápaní

Pokiaľ sa teda ceny za plyn pre domácnosti zvyšovať nesmú, druhou cestou k vyrovnanému hospodáreniu je, logicky, znížiť výdavky. SPP však nateraz žiadne veľkolepé úsporné opatrenia neavizovala, práve naopak, vyzerá to tak, že po vzore iných štátnych podnikov a v súlade s obavami kritikov reprivatizácie, aj tu sa bude jesť veľkou lyžicou. Koncom minulého týždňa sa totiž vo Vestníku pre verejné obstarávanie objavilo oznámenie o vyhlásení obstarávania zo strany SPP, a to na zabezpečenie služieb PR. Skratka PR je z anglického public relations, teda SPP by rado nadviazalo a udržiavalo vzťahy s verejnosťou a to počas najbližších dvoch rokov. Od PR agentúry očakávajú budovanie imidžu a dobrého obchodného mena, budovanie pozitívnych vzťahov so zástupcami médií, krízovú komunikáciu a posilnenie strategickej komunikácie. Inak povedané, chcú v očiach ľudí vyzerať krajšie. A za to celé za maličkosť, 450.000 EUR.

JOB SNOV

Výdavok 450.000 EUR na PR vo chvíli, keď je firma v ťažkej strate a nič nenasvedčuje tomu, že by sa z nej mala v dohľadnej dobe vyhrabať, silno pripomína scénu z Titaniku - loď sa potápa, zábava pokračuje, v tomto prípade začína. SPP má ale oproti Titaniku jednu veľkú výhodu. Napriek obrovskej, stále sa zväčšujúcej diere sa nikdy nepotopí, lebo nad vodou ho bude donekonečna držať štátny rozpočet, na ktorý je z vôle Roberta Fica na 100% prisatý. Súčasne to tiež znamená, že cez matku SPP z výdavku na PR môžu mať úžitok taktiež všetky dcéry, kde má štát iba 51%. PR za štátne teda nielen pre štátny podnik, ale aj privatizované spoločnosti. Evidentne v J&T mysleli na všetko.

Prirovnanie k zábave na Titaniku je však v tomto prípade viac ako na mieste, nakoľko v rámci PR je možné realizovať aj rôzne akcie pre vybranú verejnosť, napríklad tú, ktorá sa plaví SMERom do neznáma. Obava, že celé obstarávanie je predražené a má už dopredu známeho víťaza, je po skúsenostiach z Piešťan, síce taktiež na mieste, avšak kým nie sú známi uchádzači, ostáva iba v rovine teórie. Som ale veľmi, veľmi zvedavý na víťaza tejto súťaže a na jeho dva roky slávy.

HOVORCA ROKA – ROBERT FICO

Ako skutočnosť je treba ale ešte uviesť, že SPP má vlastné oddelenie pre prácu s verejnosťou. Navyše, funkcie ich hovorcu sa počas procesu reprivatizácie dokonale zhostil aj sám Robert Fico, žiaľ, cena za jeho PR služby zrejme mnohonásobne prevýši sumu 450.000 EUR. Nuž, exkluzívne služby niečo stoja.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Van der Bellen nevyhral, to len populizmus porazil sám seba

Miloš Zeman sa tešil predčasne. Ukazuje sa, že víťazstvá radikálov či populistov nie sú ani v dnešnej dobe samozrejmosťou.

SVET

Van der Bellen bude prezidentom, Hofer priznal porážku

Je nereálne, aby nepriaznivý stav zvrátil.

KOMENTÁRE

Rakúska úľava pre demokratov, varovanie pre populistov

Väčšinu politikov a ich tímov musel nad výsledkami obliať studený pot.


Už ste čítali?